LEGENDA: Mercedes 500 E – jako poželjan i nakon dvadeset godina

Svi automobilski znalci ga još dobro pamte. Proizveden 1990., prije 25 godina, Mercedes-Benz 500 E s V8 motorom i suptilno mišićavim tijelom bio je top model 124 modelske serije – i dugo je bio jedan od najpoželjnijih mladih “klasičnih” modela s trokrakom zvijezdom.

Na prvi pogled neugledan i skroman nastup, tek je prvi dojam na osnovi površnog pogleda. Tek nešto voluminozniji blatobrani, nešto niže tijelo i modificirani prednji spojler s umetnutim svjetlima za maglu ga razlikuju od ostalih modela u seriji 124: No, pod poklopcem je osam cilindara u V formaciji, radni obujam od 5 litara i 326 KS (240 kW) snage. Sve što čini od ove limuzine vuka u ovčjem odijelu.

PERFORMANSE Treba samo 6,1 sekundu za sprint od 0 do 100 km/h, a najveća brzina je elektronski ograničena na 250 km/h – performanse dostojne sportskog automobila.

Zapravo, 500 E je isijavao od trenutka svog prvog pojavljivanja na Salonu automobila u Parizu u listopadu 1990. a karizma se osjeti još i danas. Dugo je bio jedan od najtraženijih mladih klasičnih automobila pod Mercedesovom značkom. Samo 10.479 komada proizvedeno je do 1995., među kojima se nalaze i E 60 AMG. Tada je 500 E koštao 134.520 maraka – više nego dvostruko u odnosu na 300 E. Od 1993. cijena je narasla na 145.590 maraka.

IZNIMAN Vrlo je malo dobro očuvanih modela, no, svatko tko ga kupi naći će izniman i snažan automobil koji je uz to izuzetno praktičan za svakodnevnu uporabu.

Motor i četiristupanjski automatski mjenjač su uzeti iz 500 SL, ali 500 E je nudio još nekoliko novih mogućnosti: to je bio prvi automobil koji je imao identično kućište motora za 4,2 i 5,0-litrene motore. Od listopada 1992. snaga motora je nešto spuštena na 320 KS (235 kW), kako bi se smanjila i potrošnja goriva i emisije onečišćujućih tvari. Maksimalna brzina i dalje je elektronski bila ograničena na 250 km/h.

SURADNJA Zanimljivo je da je 500 E izrađen u uskoj suradnji s Porscheom, također sa sjedištem u Stuttgartu.

Proces proizvodnje karoserije je obavljan u Mercedes-Benz Sindelfingen pogonu, a konačna montaža komponenata isporučenih iz Sindelfingena i Untertürkheima je obavljana u pogonu Porschea u Stuttgart-Zuffenhausenu. Postojala su dva razloga za to. Prije svega, rane devedesete, bila su to teška vremena za uglednog proizvođača sportskih automobila i relativno mali proizvodni volumen je bio idealan za proizvodne pogone Porschea, što znači da proizvodnja 500 E nije mogla biti u boljim rukama.

PREIMENOVANJE Tijekom 1993. obavljen je facelift modela serije W 124 koja je preimenovana u E-klasu, a “E” za ubrizgavanje (“Einspritzer” na njemačkom) je izostavljen, pa je 500 E postao E 500.

Proizvodnja E 500 je zaustavljena u travnju 1995. kada je na krilima uspjeha serije 124 već bila spremna serija 210 modela lansiranih u lipnju iste godine. U suradnji s partnerom AMG, koji je nekoliko godina kasnije postao podružnica tvrtke, na International Motor Showu u Frankfurtu (IAA) u rujnu 1995. debitirao je E 50 AMG kao nasljednik 500 E.

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s